Chcem byť na prvom mieste v Google

24.09.2013
Celkom originálne. Okrem Vás to chce ešte zhruba 50.000.000 ďalších podnikateľov či prevádzkovateľov webstránok. Ale ako sa tam dostať?
Existujú určité zásady a faktory, ktoré môžete ovplyvniť a ktoré Vám v tom napomôžu. Ale hneď na začiatku si musíte uvedomiť, že to nie je jednorázový úkon a hotovo. Prvé miesto je len jedno a treba sa oň pobiť s konkurenciou.

Možnosti sú dve, platená reklama alebo SEO optimalizácia. Venujme sa teraz bližšie práve ovplyvneniu pozície vo vyhľadávaní, pomocou optimalizácie, teda zdarma.

10 + faktorov:

  • kľúčové slovo použité v nadpise stránky - metatagu Title
  • akási popularita Vašej stránky vyjadrená množstvom kvalitných spätných odkazov smerujúcich na Váš web
  • text odkazov smerujúcich na Váš web (text medzi značkami < a > a < /a >)
  • dobré hodnotenie stránok vrámci webu v spojení s dobrou štruktúrou
  • staršie stránky sú považované za relevantnejšie ako nové
  • obsahová relevancia prichádzajúcich odkazov - odkazy z obsahovo príbuzných stránok sú hodnotnejšie
  • popularita stránok v rámci obsahovo príbuznej komunity
  • kľúčové slová na stránke
  • hodnota odkazujúcich stránok
  • tempo nárastu nových prichádzajúcich odkazov

5 - faktorov:

  • stránky sú často neprístupné (pre roboty aj návštevníkov)
  • obsah je veľmi podobný alebo rovnaký ako obsah na iných stránkach
  • prichádzajúce odkazy nie sú hodnotné, napr. prichádzajú zo spamujúcich stránok
  • duplicitné metaznačky Title a Description na viacerých častiach stránky
  • nevalidný kód

Je to len základ, ale bez neho sa nepohnete. Všeobecne platí, že proces zlepšovania pozície až k tomu, aby ste sa prepracovali vo Vašom obore pre dané kľúčové slová na prvé stránky vyhľadávania, trvá dlhšie. Rádovo týždne - mesiace.

Riešením je kvalitný obsah, ktorý Vašim návštevníkom ponúkne reálnu hodnotu. V poslednej dobe množstvo stránok umiestňuje k článkom možnosť zdieľania na sociálnych sieťach a podobne. A to je dobre. Pretože ak máte kvalitný obsah, ktorý návštevníkovi ponúkne vysokú hodnotu, s veľkou pravdepodobnosťou sa Vám poďakuje zdieľaním tejto informácie. Z toho plynú ďalšie návštevy rovnakej alebo veľmi podobnej cieľovej skupiny a zlepšenie dôveryhodnosti Vašich stránok.

Ak navyše publikujete svoje články na iných miestach (blog, diskusné fóra, tématicky zamerané webstránky) a umiestňujete k nim odkaz na svoju stránku, zvyšujete počet prichádzajúcich odkazov a pravdepodobnosť väčšej návštevnosti Vašej stránky.

Čakať dlhé obdobie, kým sa dostanete na popredné miesta, môže byť frustrujúce, no oplatí sa to, pokiaľ svoje SEO robíte dobre. Ak ale máte teraz produkt za výnimočnú cenu, čakanie Vám veľa nevyrieši. V takomto prípade odporúčame jednoznačne kombináciu SEO riešení s klasickou platenou reklamnou kampaňou, ktorej prvé výsledky sa často dostavia už pár hodín po spustení.

20 / 50 / 92

Stránka, ktorá sa zobrazuje v SERP (Search Engine Result Page) na 1. strane, má 20x vyššiu návštevnosť, ako stránka na 2. strane a až 50x vyššiu návštevnosť, ako stránka na 3. strane. Či už ste na 4. alebo 198. strane vo vyhľadávaní, je v zásade jedno, pretože 92% návštevníkov sa neunúva prejsť ani len na 2. stranu vyhľadávania.

Ak sa chcete dostať na popredné priečky, radi Vám s tým pomôžeme. Neváhajte a kontaktujte nás.