Je Váš web pripravený na rok 2015?

28.07.2015
Pre mnohých zrejme nebude žiadnou novinkou, že Google vydal 21.4.2015 novú aktualizáciu vyhľadávača, ktorá razantne mení to, aké výsledky vyhľadávania sa zobrazia na mobilnom zariadení.
Ak je Vaša webstránka responzívna - prispôsobená mobilným telefónom, tabletom atď, získa vyššie skóre a lepšie umiestnenie ako v prípade, ak nie je.

Vyhľadávania cez mobily získavajú stále väčší podiel z celkového objemu vyhľadávaní. Aj z vlastnej skúsenosti určite viete, že nie všetky stránky sú na tento trend pripravené a ich prezeranie na smartfóne je skôr utrpením ako príjemnou používateľskou skúsenosťou.

Google sa rozhodol proti takýmto webom "bojovať" a od 21. apríla bude tieto weby zobrazovať vo výsledkoch mobilného vyhľadávania nižšie ako tie, ktoré sa na mobiloch zobrazujú správne. Podľa slov zo samotného vyhľadávača bude mať táto aktualizácia významný vplyv na to, aké stránky sa vám budú zobrazovať pri vyhľadávaní cez smartfóny.

Je moja stránka pripravená?

Google pripravil veľmi šikovný nástroj, ktorým si môžete overiť, či je Vaša webstránka vhodná na zobrazenie na smartfónoch. Môžete využiť nástroj Test vhodnosti pre mobilné zariadenia, v ktorom si svoj web jednoducho skontrolujete.

Môj web neprešiel testom

Ak Google Váš web vyhodnotil ko nevhodný pre mobilné zariadenia, priamo Vám aj odporučí, čo je potrebné zmeniť a na čo sa zamerať pri odstraňovaní nedostatkov.

Ak používate niektorý z populárnych CMS systémov, ako napríklad Wordpress, Joomla či Drupal, Google pre Vás pripravil aj návod, ako z Vášho webu urobiť webstránku vhodnú pre mobilné zariadenia.

Najčastejšie nedostatky webov

Google zverejnil taktiež zoznam najčastejších nedostatkov webstránok, ktorým by ste sa mali vyvarovať, aby bola Vaša stránka plne responzívna:

  • použitie Flashu a iných technológií nekompatibilných s mobilnými zariadeniami,
  • text na webe, ktorý sa nedá prečítať bez zoomovania,
  • obsah webu, ktorý sa automaticky neprispôsobuje veľkosti zariadenia a návštevníci musia scrollovať vertikálne alebo horizontálne,
  • odkazy, ktoré nie sú dostatočne ďaleko od seba a návštevník môže omylom kliknúť na iný odkaz, ako pôvodne plánoval,
  • pomalé načítavanie webu na mobiloch,
  • keď nie sú návštevníci presmerovaní na mobilnú verziu konkrétnej URL adresy, ale zobrazí sa im 404 stránka,
  • vyskakovacie okná, ktoré majú prilákať návštevníka, aby si stiahol aplikáciu,
  • zbytočné odkazy umiestnené z desktopovej verzie, ktoré smerujú na mobilnú verziu a naopak,
  • nesprávne presmerovania z desktopovej verzie na mobilnú.

Nepodceňujte návštevnosť z mobilov

V závislosti na Vašej cieľovej skupine a segmente, v ktorom podnikáte, samozrejme môžu existovať isté odlišnosti. Vo všeobecnosti však platí, že počet ľudí, ktorí navštevujú stránky alebo nakupujú v e-shopoch prostredníctvom mobilných zariadení, z roka na rok rastie neuveriteľným tempom. Napríklad až 62% zo všetkých príjmov, ktoré má Facebook z reklamy, pochádza z mobilných zariadení.

Trendy naznačujú, že návštevnosť z mobilných zariadení bude mať naďalej stúpajúcu tendenciu, preto v prípade, že aktuálne nie je Váš web vhodný pre mobilné zariadenia, mali by ste pouvažovať nad zmenou.

Dobrá správa na záver

Ak si neviete rady s tým, ako Váš web upraviť tak, aby testom vhodnosti prešiel bez problémov, nezúfajte. Dobrou správou je, že vo väčšine prípadov sa dá Vašej webstránke pomôcť. Šikovný programátor ju dokáže upraviť tak, aby spĺňala nové kritériá a bola vhodná na zobrazovanie na mobilných zariadeniach.

Aj v prípade, ak Vám stránku pripravoval niekto iný, takmer vždy je možné ju upraviť na responzívnu. Pokiaľ máte záujem o nezáväznú konzultáciu alebo kalkuláciu, neváhajte nás kontaktovať s Vašou požiadavkou. Môžete tým Vašu webstránku a príjmy z nej posunúť bližšie k používateľom zajtrajška.