Krok 1. - Stanovte si svoju stratégiu

16.05.2013

Marketingové techniky a nástroje málokedy fungujú oddelene. Hlavná sila a prínos je v súhre činností a vo vzájomnej previazanosti. Jedna činnosť potom nadväzuje na druhú, podporuje ju a dopĺňa. Rovnako to platí v oblasti e-mail marketingu.

Je potrebné pochopiť a postaviť jasnú stratégiu. Ako pri stavbe domu, všetko začína základmi. Na pevných základoch potom môžeme vybudovať neprekonateľnú stratégiu e-mail marketingu.

Aký je rozdiel medzi bohatou a chudobnou firmou?

Obzrite sa vôkol, ako spoločnosti hľadajú svojich zákazníkov. Dalo by sa to prirovnať k strieľaniu naslepo brokovnicou a pritom dúfajú, že trafia. Alebo triafajú iba jedným smerom, za to o to intenzívnejšie a využívajú napríklad telemarketing, direct mailing, či spam.

Väčšinou spoločnosti využívajú tento cyklus:

  1. Vzbudiť záujem
  2. Predávať, predávať a predávať, kým sa dá
  3. Získať nového zákazníka
  4. Snaha pomôcť
  5. A ideme znovu...

Základom je vzťah

Ak máte databázu kontaktov, treba s ňou pracovať, zdokonaľovať ju a aktualizovať.

  • 80% kontaktov, ktoré považujete za stratené, by nakúpili v priebehu najbližších 2 rokov
  • Vytrvalosť nadovšetko. Každý kontakt je potenciálny zákazník, pretože 81% obchodov sa uzatvára až po piatom kontakte
  • 90% obchodníkov to vzdá pred piatym kontaktom potenciálneho zákazníka

Väčšina podnikateľov sa neustále naháňa za novými a novými kontaktami a nevie ťažiť z vybudovanej klientskej základne a z už raz tvrdo vykonanej práce. Existuje však možnosť, ako svoje tržby zvýšiť o nemalé percentá. Ako je to možne?

Jednoducho. Tak, že 90% zákazníkov, ktorí Vám povedali nie, nehodíte do koša, ale budete sa im ďalej venovať a pripomínať sa. Pochválite sa, že dokážete to či ono, že ste vo svojej oblasti odborníkom, že máte niečo nové. A začnú sa diať divy.

Pomáhajte, až potom predávajte

Väčšina firiem v e-mailoch iba predáva. Spustíte svoju e-mailovú kampaň a ponúknete bezkonkurenčnú výhodu. Kampaň bude úspešná, a zopakujete ju. Druhá, tretia a ďalšia však už nikoho nezaujíma. Prvá vlna záujmu opadne. Čo takto niekedy poslať niečo, čo by Vašim zákazníkom mohlo priniesť osoh? Niečo, čo nebude predávať, ale pomôže? Ste odborníkom vo svojej oblasti, viete, čo Vaši zákazníci hľadajú, aké informácie potrebujú. Tak im ich dajte skôr, než si ich vyžiadajú sami.


Zapamätajte si, že dnešný kontakt je Váš zajtrajší zákazník.