Krok 2. - Vytvorte hodnotný obsah

10.06.2013
Ak nechcete zapadnúť medzi kvantá ostatných e-mailov, je potrebné, aby ste vybočili z davu. Základom je obsah, obsah a ešte raz obsah.
Posielajte to, čo by ste sami chceli dostávať. Čo by Vás bavilo, čo by Vám ako zákazníkovi vo Vašej oblasti urobilo radosť. Čo by Vás pobavilo? Aké informácie by Vám pomohli? Čím by ste mohli byť niekomu nápomocný?

Najlepším zdrojom hodnotného obsahu je Vaše know-how. To, čo viete, je Vaša jedinečná znalosť a hodnota, ktorú môžete zúročiť. Nemáte sa čoho báť. Aj keď rozdáte zdarma 10% Vášho know-how, stále Vám ostane 90. A ak Vašich zákazníkov zaujmete, za zvyšok Vašich vedomostí Vám radi zaplatia. Väčšina ľudí si neopraví sama auto, keď im zašlete DVD s návodom. Naopak, s veľkou pravdepodobnosťou však zveria opravu práve Vám.

Ste totiž profesionálom vo svojej oblasti. To si mal každý, kto si zaslané DVD pozrel, možnosť overiť.

Takže čo posielať?

Všetko, čo sa týka Vášho oboru. Zaujímavé články, názory, novinky z oblasti, analýzy, FAQ, prípadové štúdie, skúsenosti a rady, tipy, návody, prieskumy, dotazníky, ... Pripravte napríklad vzdelávacie e-booky, návody, postupy, či seriály.

Tomuto všetkému môžeme hovoriť hodnotný obsah. A práve ten Vás odlíši od radov iných, ktorí iba predávajú alebo posielajú spam. Tým, že ponúkate hodnotu a ponúkate ju ZDARMA, vzbudíte u ľudí pozornosť a dôveru. Pretože sa o Vás viac dozvedia a uvidia, že tomu, čo robíte, skutočne dobre rozumiete.

Vďaka tomuto môžete budovať vzťah a nadväzovať komunikáciu. Hodnotný obsah otvára dvere k Vášmu potenciálnemu zákazníkovi. Vďaka tomu si môžete počkať na správny okamih, kedy bude mať záujem o Vaše produkty alebo služby. Zákazník totiž nemá dôvod hľadať inde.

Pozná Vás, dôveruje Vám, pozná Vašu prácu. Čítal Vaše materiály a vie, že sa na Vás môže spoľahnúť. Nezištne ste mu totiž posielali rady a pomoc bez toho, aby si niečo musel kúpiť.

Dobrá rada nad zlato

Štúdie priamo potvrdzujú, že rada zdarma má významný vplyv na budúci rozhodovací proces Vašich budúcich zákazníkov. Nepriamo si tým totiž zaväzujete čitateľa Vašich materiálov a jeho podvedomie, to dobré ja, by sa Vám veľmi rado odmenilo. Práve vo chvíli, keď je podvedomie pripravené odmeniť sa Vám, prichádza správny moment na predajnú ponuku.

Striedajte predajné e-maily s tými, ktoré iba radia a pomáhajú, a zákazníci Vás budú milovať.

Obsahový plán

Najlepšie je pripraviť si plán obsahu dopredu. Aký hodnotný obsah pripravíte tento mesiac? A čo budete posielať budúci? Čo o pol roka? Plánujte, jedine tak sa vyhnete stresu a nepohode a Váš obsah bude mať vyššiu kvalitu, ako keby ste ho tvorili v strese a nepohode.

Plánovanie je všeobecne podceňovaná oblasť marketingu. Ale poznáte nejakú úspešnú firmu, ktorá je zlá v plánovaní? Pozrite sa napríklad na obchodné reťazce, ktoré už v lete vedia, aké sladkosti budú predávať na Vianoce.

Naplánujte si, aký obsah budete posielať. Minimálne 3-6 mesiacov vopred. Urobte si plán rozosielania, plán promo akcií, partnerských akcií atď. Oceníte ho.

E-maily čítajú ľudia

Nezabúdajte, že Vaše e-maily čítajú ľudia ako Vy. Zákon príťažlivosti funguje všade. Čo ste Vy, budú aj Vaši zákazníci. Pokiaľ zákazníkom posielate niečo, čo by ste sami nečítali, niečo nie je v poriadku.

Nezabudnite si pred odoslaním prestaviť seba samého, ako práve dostávate e-mail a pýtate sa:

  • Kto mi to zasa píše?
  • Čo odo mňa chce?
  • Prečo by ma to malo zaujímať?
  • Čo z toho budem mať ja?
  • Čo mám urobiť?

E-mail často nebýva iba nosičom obsahu. E-mail upozorňuje, púta pozornosť, vyzýva k akcii. Obsah je často lepšie umiestniť na stránky. Existujú však aj prípady, keď má dlhší e-mail lepšiu konverziu, preto toto pravidlo odporúčame otestovať práve na Vašej databáze.