Krok 3. - Budujte databázu kontaktov

19.06.2013
Mnoho spoločností utráca veľa peňazí za to, aby mali pekný web, aby dobre robili SEO, PPC a iné online aktivity. Ale často neurobia nič pre to, aby na stránkach návštevníka udržali, ponúkli mu niečo zaujímavé a vypýtali si kontakt. Pokiaľ to nerobíte, Vášmu webu chýba obchodný zmysel a je iba akýmsi elektronickým letákom a vizitkou v jednom.

Pozrite sa na svoju stránku a opýtajte sa seba samého:
  • Čo je jej cieľom?
  • Čo sa má na stránke návštevník primárne dozvedieť?
  • Čo chcem, aby urobil, keď príde?
  • Čo robím pre to, aby mi nechal svoj kontakt?

Web sa v ničom zásadne nelíši od iného predajného miesta, napr. predajne. Boli by sme radi aby ju navštevovalo čo najviac ľudí a aby nakupovali. Ale koľko predajcov, v tomto prípade webstránok, efektívne predáva a zbiera kontakty?

Urobte to tak, že žiadneho návštevníka nenecháte odísť bez toho, aby ste si vypýtali kontakt. Keď máte kontakt, máte takmer vyhraté. Máte veľkú šancu, že pokiaľ budete s týmto návštevníkom správne komunikovať, stane sa z neho Váš budúci zákazník. O tomto sme si podrobnejšie povedali v predošlých príspevkoch.

Pokiaľ máte málo kontaktov, nepýtate si ich

Častokrát je to oveľa jednoduchšie, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Kontakt si stačí iba vypýtať a budete prekvapení, koľkí návštevníci Vám ho s radosťou poskytnú. Pýtajte si ho na čo najviac miestach a rôznymi formami. Samozrejme, existujú isté podmienky. Musíte byť dôveryhodný a nechcieť kontakt zadarmo, ale výmenou za hodnotný obsah. Aj tu platí pravidlo win-win. Prečo by som Vám neposkytol svoj kontakt, keď z toho sám niečo získam?

Ukážte, že protihodnota, ktorú ponúkate na výmenu za kontakt, je dostatočne prospešná na to, aby nikto nezaváhal a povedal Vám svoje áno. Ako takýto obsah vytvoriť, sme načrtli v predošlom článku: Krok 2. - Vytvorte hodnotný obsah

Tvorba hodnotného obsahu je totiž hlavným princípom na budovanie Vašej databázy. Databázy s kontaktami, ktoré sú nadšené a ktoré zaujíma, čo robíte a tešia sa na ďalšie informácie od Vás.

Vymeniť kontakt za hodnotu je najúčinnejším spôsobom budovania databázy relevantných kontaktov. Pokiaľ si z informácií, ktoré ste sa tu dočítali alebo ešte dočítate, nezapamätáte nič iné, práve toto má cenu zlata. Nepodceňujte systém budovania databázy.

Efektívna práca s kontaktami

Prehľadne evidované kontakty sú v každej úspešnej firme zlatou baňou. Každý kontakt je Váš potenciálny zákazník a stratená vizitka alebo zoznam v Exceli Vás môže stáť veľa. Uchovávajte kontakty so základnými údajmi prehľadne a online. Trieďte kategórie kontaktov a urobte z nich rôzne zoznamy.

Ako triediť kontakty?

  • Založte si zoznamy podľa hlavných kategórií a typov Vašich kontaktov
  • Potom založte zoznamy aktívnych a udržiavacích kontaktov
  • Založte zoznamy, ktoré budú slúžiť pre registrácie z webu

Web formuláre

Webové formuláre sú Vašou tajnou zbraňou. Sú najúčinnejším spôsobom, ako rýchlo vybudovať databázu kontaktov. Pripravte hodnotný obsah, Umiestnite na Vaše stránky formuláre a budovanie databázy sa môže začať.

Pozrite sa na stránky Vašej konkurencie. Koľko z nich má na stránkach formuláre, ktoré ponúkajú hodnotný obsah zdarma? Toto je Vaša šanca.

Už teraz máte tisíce kontaktov

Že ich máte málo? Omyl! Povedzte všetkým fo firme, že začínate s e-mail marketingom a požiadajte ich, aby:

  • prehľadali zásuvky a našli všetky vizitky
  • prešli svoje Outlooky, Gmaily a iné adresáre s kontaktami
  • vyhľadali staré excelovské zoznamy kontaktov
  • našli prezenčné listiny, registračné kartičky, ankety a dotazníky
  • nakukli do informačného systému, účtovného programu, CMS aplikácie a podobne
  • zozbierali všetky ďalšie kontakty a e-mailové adresy, ktoré kde majú

Potom to dajte všetko dohromady a budete prekvapení, koľko má Vaša firma e-mailových kontaktov na začiatok budovania databázy.


Chcete si prečítať ďalší článok skôr, ako ostatní? Chcete získať konkurenčnú výhodu a byť o krok vpred? Nechajte nám svoju adresu a pokračovanie seriálu Vám zašleme prednostne.