Krok 5b. - Rozosielajte efektívne

05.08.2013

Ako neskončiť v spame?

Problematika označenia správy ako spam je relatívne komplikovaná. Niekedy aj relevantná správa zaslaná na overený zoznam kontaktov môže byť odchytená antispamovým filtrom. Nebude doručená alebo skôr "iba" spadne do priečinka nevyžiadanej pošty.

Každý e-mail je na svojej trase od odosielateľa k príjemcovi kontrolovaný rôznymi servermi a ohodnocovaný proti spamu. Dostáva istý počet bodov a pokiaľ bodovo prejde, je doručený. Pokiaľ nie, je zachytený. Preto môže byť niekedy zhodou viacerých okolností označená aj relevantná správa ako spam. Na svete sú stovky rôznych verzií e-mailových prehliadačov a každý má svoje vlastné nastavenie. K tomu pribúdajú ešte nastavenia firemných serverov a podobne.

Netreba si s tým však robiť ťažkú hlavu. Väčšinou sa jedná o jednotky takýchto e-mailov. Pokiaľ používate na rozosielanie k tomu určené služby, máte kvalitný obsah a kvalitnú databázu kontaktov, problematika nedoručenia kvôli spamu sa Vás nebude týkať.

Ako často rozosielať?

Ako nastaviť periódu a ako často rozosielať na databázu závisí na 2 okolnostiach. Ako na to?

Dajte si dohromady tieto 2 veci:

  1. Ako často som schopný pripraviť hodnotný obsah?
 Teraz sa skúste vžiť do kože človeka, ktorý Vašu správu dostáva a opýtajte sa obrátene.
  1. Ako často by som bol ochotný správy s takýmto obsahom čítať?
Denne, raz za týždeň, mesačne, kvartálne? Nič nie je úplne zlé alebo dobré. Dajte na prvý pocit. Väčšinou sa trafíte. Ako často rozosielať, záleží hlavne na tom, čo a komu posielate, ako sú Vaši príjemcovia zvyknutí a ako často ste schopný pripraviť hodnotný obsah. Môžete taktiež posielať obsahovo rôzne e-maily a u tých sa môže perióda líšiť.

Tip: Radšej raz neposlať, ako poslať nekvalitný e-mail bez zaujímavého obsahu.

Nezabudnite, že ľudia často a radi zabúdajú. Preto ak sa k Vám niekto zaregistruje a Vy mu 2 mesiace nič nepošlete, môže sa potom diviť, čo mu to posielate. Preto udržujte pozornosť Vašich kontaktov, udržujte sa v ich mysli, pozitívne sa zapíšte a udržujte aktivitu pravidelnou komunikáciou. Býva dobrou praxou pripomenúť sa aspoň raz mesačne.

Kedy rozosielať?

Tu je každá rada drahá :-) Často neostáva nič iné, iba testovať a testovať, alebo sa spoľahnúť na vlastnú intuíciu. Existujú rôzne prieskumy a štatistiky, ktoré označujú rôzne dni v týždni, ako najlepšie. My odporúčame to, čo sami otestujete, alebo čo podľa Vás funguje na Vašej databáze. Veď predsa detailne poznáte svoje kontakty.

Každá databáza je totiž iná. Niekto obchoduje s firmami, niekto sa orientuje na koncových zákazníkov. Niekto posiela obchodné e-maily a iný napr. komunitné správy.

V biznis oblasti sa traduje, že pondelok a piatok nie sú šťastné voľby. Avšak taký piatkový dopoludňajší e-mail, keď majú ľudia trošku voľnejšie, nie je úplne na zahodenie.

Aké máte skúsenosti Vy? Podeľte sa s nami v diskusii na sociálnych sieťach, alebo nám napíšte e-mailom na weblike@weblike.sk.

Ak chcete byť pravidelne informovaný, zaregistrujte sa k odberu noviniek