Krok 7. - Využívajte automatizáciu

28.08.2013
Ľudský faktor je v komunikácii nepostrádateľný. Aj napriek tomu však môžete využívať automatizáciu k tomu, aby sme zaujímavú informáciu, ktorá ľuďom pomáha a ktorú si napríklad vyžiadali na Vašej stránke, mohli doručiť okamžite, rýchlo, spoľahlivo, lacno a hlavne non-stop 24 hodín denne. Nástrojom, ktoré nám to umožnia, hovoríme autorespondery, SmartKampane alebo autoe-maily.

Sú to správy, ktoré systém odosiela automaticky, podľa vopred stanovených podmienok. Takéto správy raz pripravíte, nastavíte a oni Vám potom slúžia ďalšie mesiace alebo dokonca roky.

Ako šetriť čas

SmartKampane zabezpečia rozosielanie dôležitých informácií všetkým novým kontaktom. Už nikdy sa Vám nestane, že obchodník na niečo zabudne, alebo že pošle nesprávne informácie. So SmartKampaňami odpadá nezáživná manuálna práca, ktorá naviac býva častým zdrojom zbytočných chýb a často taktiež nie je vôbec realizovateľná.

Ako prekvapovať

Nastavte autoe-maily pre rozosielanie e-mailov pri zvláštnych príležitostiach a prekvapujte tak dnes a denne príjemcov. Môžte takto rozosielať napríklad dotazníky spokojnosti, popriať a poskytnúť zľavu k výročiu nákupu, spomenúť si a zapriať k sviatkom alebo narodeninám. To všetko vylepší Vaše vzťahy s príjemcami. Prekvapujte Vašich zákazníkov, kedykoľvek je to možné.

Udržovacie a doťahovacie kampane

Ako sme už spomenuli v kapitole Stratégie, kľúčom k úspešnému podnikaniu súčasnosti je folow-up marketing a doťahovacie kampane. Ide o sériu e-mailov, ktoré sú rozosielané na kontakty potom, čo získate ich e-mail.

Môžete rozosielať pravidelný newsletter a popri tom prebieha tzv. udržovacia alebo doťahovacia kampaň, ktorá informuje a buduje dôveru a pripomína Vášmu kontaktu, že tu stále ste a že ste pripravený pomôcť mu.

Príklad takejto kampane:

  1. Na Váš web prišiel zákazník a zaujala ho ponuka Vášho e-booku zdarma
  2. Návštevník vyplnil formulár a SmartKampaň mu automaticky odoslala sľúbený e-book
  3. Po týždni pošlete návštevníkovi ďalší e-mail prostredníctvom SmartKampane. Opýtate sa ho, ako bol spokojný a pokiaľ sa mu e-book páčil, môžete mu odporučiť ďalšie materiály, ktoré máte na Vašich stránkach
  4. Po mesiaci pošlete návštevníkovi e-mail, v ktorom už napríklad spomínate výhodnú akciu, ktorá práve prebieha. Takto kampaň pokračuje ďalej a jediným jej obmedzením môže byť iba Vaša kreativita.

Nezabúdajte, že keď ste už raz vynaložili úsilie a často aj finančné prostriedky na to, aby ste návštevníka na svoju stránku prilákali poprvýkrát, boli by to vyhodené peniaze, ak by ste sa nesnažili udržiavať s ním kontakt. Až 80% obchodov je totiž uzatvorených až po 5-tom kontakte so zákazníkom. A až 90% obchodníkov to vzdá pred piatym pokusom. Vy však už viete, prečo chcete pokračovať.


Máte otázku, s ktorou si neviete rady? Položte nám ju a budeme sa jej podrobne venovať. Tešíme sa na Vaše podnety.