Krok 8. - Zaveďte systém starostlivosti o zákazníka

03.09.2013
Toto je posledným krokom k Vášmu majstrovstvu vo svete e-mail marketingu. Pokiaľ ste v našom seriáli vytrvali až po toto miesto, máte obrovskú šancu zmeniť veci k lepšiemu. Všetko je súčasťou niečoho väčšieho, súvislostí, ktoré sú vzájomne prepojené a podporujú sa.

Systém starostlivosti o zákazníka by mal byť Vašou radosťou. Čo môže byť lepšie, ako starať sa a hýčkať si svojich klientov? Žiaľ, ani toto dnes vo väčšine firiem nie je príliš zvykom.

Pripomeňme si tradičný a dnes už nefunkčný predajný cyklus. Keď je zákazník u nás, prebehne pokus pomôcť mu a tým všetko končí. V úspešnej firme sa týmto naopak všetko iba začína.

Ako dosiahnuť, aby z Vás bol zákazník nadšený, aby sa vracal a aby Vás odporúčal ďalej? Potrebujete systém. Opäť sa jedná o mapu, podľa ktorej sa riadite a presne viete, čo treba v ktorej chvíli urobiť. Čo sa deje vo chvíli, keď Vám zákazník povie áno. Kto sa mu venuje, čo mu posielate, aký darček dostane. Ako prebieha komunikácia ďalej. Kedy overíte, či bol spokojný, či niečo nepotrebuje. Kedy sa mu pripomeniete, pochválite sa, čo máte nové a samozrejme sa nezabudnete spýtať, či niečo nepotrebuje on. Keď pošlete dotazník spokojnosti, vyžiadate si tým referenciu a odporučenie.

To sú kroky, ktorých prvky nájdete u všetkých úspešných svetových firiem. Každá má svoj systém, ktorým sa o svojich zákazníkov stará. Prečo? Pretože veľmi dobre vie, že získať nového zákazníka je 7x drahšie, ako si udržať existujúceho. Prestaňte utrácať za hľadanie nových a nových klientov. Míňajte radšej za to, aby sa u Vás mali zákazníci dobre a ostali s Vami radi a čo najdlhšie.

Dajte nám vedieť o systéme starostlivosti o zákazníkov, ktorého ste súčasťou. Čo sa Vám na ňom páči alebo Vás naopak irituje.