Postup pri tvorbe webstránky

22.01.2014
Nemáte stránku, alebo ste sa rozhodli svoj existujúci web prerobiť? Ako by ste mali postupovať, na čo sa zamerať a čomu sa vyhnúť? Možno to na prvý pohľad bude znieť čudne, no mali by ste začať od konca.

Určite si cieľ

Je Vašim cieľom predávať prostredníctvom webstránky? Alebo informovať zákazníkov o Vašich novinkách? Či niečo úplne iné? Na tom, čo ste si určili ako cieľ, v zásade nezáleží. Je však dôležité myslieť odzadu, aby ste mali prehľad, ako sa k cieľu Vaši zákazníci dostanú. A uľahčiť im cestu tak, aby nemali šancu minúť.

Ak uvažujete nad stránkou, ktorá bude predávať produkty či služby, Vašim cieľom bude uskutočnený obchod a spokojný zákazník. Cesta, ktorú návštevník Vašej stránky prejde, kým sa stane zákazníkom, by preto mala byť čo najjednoduchšia. Uľahčite mu ju, ako sa len dá. Každý krok navyše predstavuje riziko, že sa návštevník na ceste k požadovanému cieľu stratí, rozptýli sa niečim iným, pre Vás menej podstatným, a nenakúpi.

Poznajte svoju cieľovú skupinu

Ak poznáte svoju cieľovú skupinu, svojich zákazníkov, máte predpoklad na úspech. Viete, kto je Váš zákazník, aké má problémy či potreby, čo na neho platí. Ak predávate dámske parfumy, zbytočne zrejme budete zákazníkov lákať na adrenalínový zoskok padákom. Ak ale pribalíte k objednávke darček v podobe kozmetiky, kytice kvetov, zľavového kupónu na nákup dámskych šperkov, je vysoká šanca, že sa Vaša zákazníčka nie len poteší, ale bonus aj využije. Prípadne odporučí niekomu zo svojho okolia.

Ak sa zaoberáte predajom záhradkárskych potrieb, pravdepodobne budú Vašimi zákazníkmi prevažne starší ľudia. Tí majú zväčša problém orientovať sa na webe, ktorý na nich z každej strany bliká, trúbi a pod. :). Preto by ste v tomto prípade mali staviť na jednoduchosť.

Ponúknite niečo navyše

Či to bude vrúcne poďakovanie od majiteľa firmy, malá pozornosť alebo doprava zdarma, Váš zákazník sa určite poteší. Aj informácie majú cenu zlata. Preto ak viete do detailov o problematike, ktorá sa týka Vášho zamerania, podeľte sa s tipmi a radami s návštevníkmi Vašich stránok. Vytvorte poradňu či blog a aktívne doň prispievajte. Ak aj Váš návštevník nenakúpi hneď, vytvorí si s Vami prostredníctvom týchto textov vzťah a dôveru a skôr či neskôr sa k Vám vráti s cieľom kúpy.

Navyše, návštevník takto má možnosť zdieľať Váš obsah so známymi, ktorí majú pravdepodobne rovnaké záujmy, ako on sám. Takže miesto 1 návštevníka ich môže byť niekoľkonásobne viac. Vyhľadávacie roboty, aj keď kvôli nim nikto nikdy žiadnu stránku nevytvoril, Vás budú vďaka kvalitnému obsahu milovať. A odmenia sa Vám tým, že na Váš web pošlú vždy nových a nových návštevníkov / potenciálnych zákazníkov.

Navrhnite štruktúru

Čo všetko bude obsahovať Vaša stránka? Čím sa odlíši od kvanta iných, s podobným zameraním? Časy, keď ľudí zaujímal strohý text "Naša spoločnosť bola založená v roku 2001", sú dávno preč. Zamyslite sa nad tým, ako kategorizovať svoj obsah. Aj to rozhodne, kam sa až návštevník stránky prekliká.

Grafika

Častokrát podceňovaná, no práve to jedna z najdôležitejších vecí. Máte iba 3 sekundy na to, aby ste návštevníka svojej stránky zaujali. Ak sa tak nestane, odchádza a s veľkou pravdepodobnosťou k Vám už znova nezavíta. Platí tu podobná dôležitosť prvého dojmu, ako vo vzťahoch medzi ľuďmi. Môžete mať ten najúžasnejší obsah a najviac informácií, ak ale nezaujmete na prvý dojem, je takmer isté, že nedostanete šancu, aby ste ukázali, čo je vo Vás viac.

Ideálny prípad je, keď sa týchto pár bodov spojí a vznikne tak pútavá stránka, so zaujímavým dizajnom, premyslenou štruktúrou, pútavým obsahom. Keď navyše zákazník dostane niečo viac, ako pôvodne očakával, je milo prekvapený a túto emóciu si zafixuje. Stáva sa tak podvedome zaviazaný Vašej spoločnosti či značke a preto sa k Vám rád vráti. Aby zistil, ako sa Vám darí, čo máte nové, či prípadne, aby opäť nakúpil a nechal sa znova potešiť.


Veľa spokojných zákazníkov Vám prajem team Weblike.

Ak aj Vy túžite premeniť návštevníkov na zákazníkov, kontaktujte nás. Povieme Vám, ako na to.