Prípadová štúdia - direct mail a PPC kampane

03.10.2013
Pred časom sme pre nášho klienta, ktorý ponúka na Slovensku novinku v podobe kombinovaného WC a bidetu, tzv.: wc+bidet 2v1 (viac info na www.wcbidet.eu), zrealizovali 2 týždňovú kampaň. Výsledok? Návštevnosť stránky vzrástla o 612%, zobrazenia stránky vzrástli o 321%. Možno si poviete, že tieto údaje sú nepodstatné a preto pridávame ešte jeden: počet objednávok vzrástol o 40%. Ako to celé vlastne prebiehalo?

Zadanie:

Vytvoriť online kampaň, ktorá zvýši počet objednávok prostredníctvom e-shopu. Sekundárnym cieľom bolo zvýšenie povedomia o produkte a budovanie komunity na sociálnej sieti. Ruky sme mali voľné (na základe predošlej spolupráce :-) ) a budget presne stanovený. Benefity počas trvania kampane: 7% zľava a doprava zdarma.

Pustili sme sa teda do práce a vytipovali vhodnú formu, ktorou zasiahneme publikum.

Čo z toho vzniklo:

Rozhodli sme sa pre kombináciu PPC reklamy (Google a Facebook) a Direct Mailingu.

Navrhli sme celú radu kľúčových slov, vytvorili niekoľko reklamných skupín a čakali, čo na to klient. Súhlasil.

Pripravili sme directmail a čakali na vhodný okamih. Takto vyzeral:

Predmet správy: Kde strávite 20 dní v roku?


Keď prišiel deň D, spustili sme kampane a začali rozosielať directmaily, na 220.000 adries (áno, všetky so súhlasom). A výsledok na seba nenechal dlho čakať.

Výsledok:

Rozpočet sme prešvihli o celých 8%. E-maily si otvorilo vyše 6,5% ľudí a z nich takmer 50% prešlo na e-shop. Pri Google kampani sme zaznamenali výsledok, ktorý chce vidieť každý marketér - miera preklikov 5,38% je hodnota, ktorá veľmi poteší. Reklamný odkaz sa zobrazil vyše 2.000.000-krát, čo v prepočte na deň vychádza na cca 143.000 zobrazení. Návštevnosť stránky stúpla o 612,22% v porovnaní s rovnakým predchádzajúcim obdobím, zobrazenia stránky o 321,11%. Počet objednávok za toto 2-týždňové obdobie stúpol o 40%.

Pokiaľ máte otázky alebo taktiež chcete využiť naše know-how vo svoj prospech, kontaktujte nás. Máme radi výzvy :-)